pochwały, skargi, zażalenia, opinie, wnioski
WiecznieNiezadowolony napisał:
A gdzie/od kogo można kupić dodatkowego pilota do bramy ?
Co do murków przy wjeździe to poruszałem ten temat, odpowiedź VB:
"Wykończenie ściany wjazdu do garażowiska - w załączeniu przesyłam kartę technologiczną tynku mozaikowego,
gdzie są podane warunki wykonania – w związku z tym położenie tynku przewidujemy na okres wiosenno-letni.
Obecnie położony tynk, który uległ odparzeniu zostanie zerwany."
Czy skierowałeś może kolejne pismo do VB aby sprecyzowali dokładnie termin "okres wiosenno-letni" - o który rok im chodzi - okres wiosenno-letni 2010 czy 2011???
Offline
Mam oficjalne stanowisko VB w sprawie bram garażowych:
"Brama wjazdowa do piwnicy - nie zamyka się do końca – sytuacja jest spowodowana nieumiejętnym otwieraniem
i zamykaniem bramy przez osoby nie posiadające pilota, które ręcznie w sposób nieprawidłowy dokonują
rozsprzęglenia mechanizmu napędu. W dniu 14/01/2010r. po raz pierwszy zwróciliśmy uwagę na taką sytuację
Zarządcy osiedla w wysłanej korespondencji. Poprosiliśmy wtedy serwisanta
dostawcy bramy garażowej firmy STG o prawidłowe zasprzęglenie bramy.
Na zakończenie podam, że do bramy kilkakrotnie wzywaliśmy już serwis firmy STG, który dokonywał naprawy
mechanizmu związanego z jej nieprawidłowym użytkowaniem."
Proszę o potwierdzenie przez mieszkańców problemu - to niemożliwie żeby prawie we wszystkich budynkach wystąpił ten sam problem tylko z powodu otwierania bram ręcznie - chciałabym skierować kolejne pismo do VB i dlatego potrzebuję potwierdzenia przez Państwa problemu. Z góry dziękuję.
Offline
AK35 napisał:
Proszę o potwierdzenie przez mieszkańców problemu - to niemożliwie żeby prawie we wszystkich budynkach wystąpił ten sam problem tylko z powodu otwierania bram ręcznie - chciałabym skierować kolejne pismo do VB i dlatego potrzebuję potwierdzenia przez Państwa problemu. Z góry dziękuję.
na Maciejkowej 30-32 problem cały czas występuje i nie ma możliwości ręcznego rozsprzęglenia bramy gdyż zdemontowany jest sznurek
Offline
Ja mam dwa piloty i też czasami mam problem z otworzeniem bramy, czasami muszą podjechać do niej na odległość mniejszą niż metr.
Problem jest głównie z otwieraniem z zewnątrz, w innych przypadkach brama reaguje zawsze za pierwszym razem. Zauważyłem też że gdy otworzę szybę w samochodzie i wystawię rękę z pilotem poza samochód mogę otwierać bramę z większej odległości. To sugerowałoby że problem tkwi w słabym sygnale z pilota. może to kwestia baterii. Inna sprawa ze zarówno piloty jak odbiornik radiowy to najtańsze g....o dostępne na rynku.
Od wczoraj, (niedziela 9 maj) nasza brama znowu się nie domyka (a raczej zamyka i otwiera do pewnego momentu). Z tego co wiem nie jest to kwestia zamykania i otwierania ręcznego lecz regulacji czujników krańcowych. Ale ekspertem nie jestem....
Ostatnio edytowany przez zigzak (2010-05-10 20:39:45)
Offline
Ścieżka jest taka. Problemy z bramami garażowymi zewnętrznymi do firmy realizującej serwis gwarancyjny (jak rozumiem STG) w imieniu wspólnoty zgłasza zarządca. Powinna być na to dokumentacja. Na prace serwisowe gwarancyjne powinna pozostać u zarządcy również dokumentacja. Jeżeli STG stwierdzi (na piśmie), że nie daje się wyregulować bo to i to, to wówczas mamy do czynienia z wadą rzeczy i zgłosić wadę do VB. To samo dotyczy nieskuteczenych napraw gwarancyjnych - rzecz, która nie daje się skutecznie naprawić jest wadliwa.
Osobną kwestią jest próba przerzucenia odpowiedzialnosci na uzytkowników poprzez wskazywanie nieprawidłowego uzytkowania bramy. Zdaje sie, że co do zasady bramy te muszą mieć możliwość ich ręcznego otwierania, zatem argument "krzywy".
Najlepiej jakby ze wszystkich budynków, w których jest problem z bramami było wspólne wystąpienie.
Pozdrawiam
SK
Offline
Użytkownik
AK35 napisał:
Mam oficjalne stanowisko VB w sprawie bram garażowych:
"Brama wjazdowa do piwnicy - nie zamyka się do końca – sytuacja jest spowodowana nieumiejętnym otwieraniem
i zamykaniem bramy przez osoby nie posiadające pilota, które ręcznie w sposób nieprawidłowy dokonują
rozsprzęglenia mechanizmu napędu. W dniu 14/01/2010r. po raz pierwszy zwróciliśmy uwagę na taką sytuację
Zarządcy osiedla w wysłanej korespondencji. Poprosiliśmy wtedy serwisanta
dostawcy bramy garażowej firmy STG o prawidłowe zasprzęglenie bramy.
Na zakończenie podam, że do bramy kilkakrotnie wzywaliśmy już serwis firmy STG, który dokonywał naprawy
mechanizmu związanego z jej nieprawidłowym użytkowaniem."
Proszę o potwierdzenie przez mieszkańców problemu - to niemożliwie żeby prawie we wszystkich budynkach wystąpił ten sam problem tylko z powodu otwierania bram ręcznie - chciałabym skierować kolejne pismo do VB i dlatego potrzebuję potwierdzenia przez Państwa problemu. Z góry dziękuję.
Moja odpowiedź dla Pana Skarbuskiego (który namiętnie czyta to forum):
Szanowny Panie,
Pisze Pan, że brama nie zamyka się do końca bo jest nieumiejętnie, ręcznie otwierana i zamykana. Nie wiem skąd Pan czerpie takie informacje. Może sam je Pan wyssał z palca, może ktoś Panu takich głupot naopowiadał ale bramy posiadają możliwość ręcznego otwierania i nie wiem jak można nieumiejętnie nacisnąć przycisk góra lub dół. W przeciwieństwie do Pana osobiście zbadałem tę sprawę i stwierdziłem, że gdy brama nie zamyka się do końca, na wyświetlaczu widnieje symbol "5."(kropeczka szybko miga). Teraz wystarczy zajrzeć do dokumentacji w której symbol ten jest rozszyfrowany i oznacza on, cytuję:
"Błąd/ostrzeżenie: Ograniczenie siły.
Możliwa przyczyna:
1. Brama porusza się ciężko lub nieregularnie
lub
2. W obszarze bramy znajduje się przeszkoda
Usunięcie:
Ad.1 Poprawić bieg bramy
Ad.2 Usunąć przeszkodę, w razie konieczności ponownie zaprogramować napęd."
Nie trzeba być geniuszem, żeby na pierwszy rzut oka ocenić, że przeszkody nie ma a brama porusza się tak jak opisano w pierwszym przypadku" ciężko i nieregularnie".
W dniu dzisiejszym 2 bramy, na Jaworzynki i na Limby zatrzymały się z tym kodem błędu, ewidentnie wymagają naprawy bo sytuacja powtarza się bardzo często.
Tak więc proszę przestać wciskać ludziom bajeczki, jak to ma Pan w zwyczaju, bo tylko się Pan ośmiesza wypisując takie brednie.
Offline
ja nie otrzymałam żadnej instrukcji jak prawidłowo użytkować bramę, a na deweloperze spoczywa obowiązek przekazania wszelkich instrukcji obsługi urządzeń związanych z budynkiem, co wynika wprost z przepisów ustawy prawo budowlane - kolejna odpowidź na kolejne pismo - "Opisany sposób rozsprzęglania bramy służy wyłącznie do jej awaryjnego otwierania w przypadku braku prądu. Wszyscy właściciele
garaży otrzymali piloty służące do sterowania automatyką bramy. Ponadto Zarządca budynku pisemnie zwrócił się z
prośbą o otwieranie bramy wyłącznie za pomocą pilotów" - i tak możemy sobie pisać i końca sprawy nie widać.... więc trzeba skierować sprawę do wyższej instancji
Offline
Użytkownik
Nie wiem o jakie rozsprzęglanie chodzi Skarbuskiemu, osobiście widziałem jak brama zacina się przy zamykaniu z pilota więc to co ten Pan opowiada to są jak zwykle jakieś dyrdymały.
Offline
WiecznieNiezadowolony napisał:
Nie wiem o jakie rozsprzęglanie chodzi Skarbuskiemu, osobiście widziałem jak brama zacina się przy zamykaniu z pilota więc to co ten Pan opowiada to są jak zwykle jakieś dyrdymały.
chodzi o zaczep, który można było rozsprzęglić za pomocą sznurka (zdemontowanego de facto przez VB) wiszącego sobie luzem między napędem bramy a bramą, po jego rozsprzęgleniu można bramę otworzyć za pomocą mięśni rąk
dziwi mnie, że owe sznurki zostały zdemontowane bo w tym momencie kiedy zabraknie prądu nikt do garażu nie wjedzie ani nie wyjedzie no chyba, że osoba ta ma około 2m wzrostu to bez sznurka być może rozsprzęgli napęd
ale co fakt to fakt żadnych instrukcji od VB nie otrzymaliśmy
Offline
Producent bramy przewidział możliwość ręcznego rozsprzęglania bramy więc nie mogło to być rozwiązanie powodujące nieprawidłowe działanie bramy. "Pogrzebałem" trochę w necie i bez trudu znalazłem w czym tkwi problem. Brama napotyka na jakiś opór, i jest to prawdopodobnie spowodowane złym montażem prowadnic lub złym ich wyregulowaniem, ewentualnie złym zaprogramowaniem krańcowego położenia bramy. Jednym słowem potwierdza się informacja opisana przez kolegę "Wiecznie niezadowolonego". Moim zdaniem trzeba chyba wynająć niezależnego eksperta od takich bram i zamówić u niego opinie. Następnie dostarczyć jej kopię do VB z prośbą o naprawę bram oraz zwrot kosztów za opinię. Ja jestem gotów zaryzykować i zrzucić się. Jeśli będzie nas wielu koszty będą niewielkie. W chwili wolnej postaram się poszukać firmy, która wykonałaby dla mas taką opinię.
Offline
Panie Mr. X bramy montowała firma która ma przedstawicielstwo Hormanna wystarczy zgłosić w Warszawie że nie stosują Ich orginalnych podzespołów i mają pozamiatane.Proponuję wezwać serwis Hormanna z Niemiec a jak wiem oni nie bawią się z takimi (fachowcami)gwarantuję że za serwis zapłacą oni.W razie pytań proszę o maila biuro@baz-art.eu
Offline
W ramach informacji, zostałem posiadaczem instrukcji montażu, konserwacji i programowania mechanizmów bram firmy HORMANN, i jest małe zdziwienie ponieważ w komplecie są całkiem inne nadajniki ( iloty) jak i odbiorniki do współpracy ze sterownikiem. I tak jak napisał kolega ,,bramy" wersje napędów u nas zastosowanych pochodzą z głębokiej wyprzedaży ponieważ już od dawna nie są produkowane i brak jest do nich opisów i instrukcji. Ktoś kupił stare rzeczy a po zamontowaniu i skompletowaniu w akcesoria innych firmy sprzedał i kasę dostał jak za nowe.
Teraz apel aby ktoś z nas kto zna dobrze język niemiecki, opisał to w piśmie do głównego zarządu w Niemczech i naświetlił problem z prośbą o interwencje.
W dniu dzisiejszym przesłałem pismo do przedstawiciela firmy w Polce o takiej treści;
Witam Państwa serdecznie. Jestem przedstawicielem zarządu wspólnoty mieszkaniowej na
ul. Jaworzynki 20 i 22 w Szczecinie. Zwracam się do Państwa o interweniowanie w sprawie bram wjazdowych do garaży zainstalowanych przez firmę STG HORMANN Szczecin. Bramy te cały czas się psują.
A najczęstsze usterki to ;
1. Niedomykanie się bramy
2. Mały zasięg pilotów ( nie oryginalne urządzenia nadajnik i odbiornik)
3. Wypadające elementy mocowania, które blokują bramę
4. Błędne działanie podczas różnicy temperatur ( rozregulowywanie się sterowników)
5. Blokowanie się bram
6. Błędne zasprzęglanie
Po zapoznaniu się z instrukcją montażu i konserwacji oraz programowania bram stwierdziłem, iż użyte nadajniki i odbiorniki nie są oryginalnymi urządzeniami sprzedawanymi wraz z napędem bramy co już uderza w wizerunek firmy, która reklamuje się niezawodnością i doskonałą technologią swoich urządzeń. Po rocznym użytkowaniu bram stwierdzamy jako mieszkańcy osiedla Maciejkowe Wzgórze, iż bramy te zamiast ułatwiać nam życie tylko przeszkadzają i się psują raz w tygodniu. Dlatego, iż firma serwisowa nic z tym nie robi po mimo naszych zgłoszeń i zarządcy, postanowiliśmy napisać do Państwa a także do głównej siedziby w Niemczech, oczywiście w języku Niemieckim aby takie sytuacje więcej nie miały miejsca a firma
w Niemczech żeby wiedziała, iż tu w Polsce ma nierzetelnych przedstawicieli.
Link do miłej lektury http://www.maciejkowewzgorze.pun.pl/vie … =889#p889.
Ostatnio edytowany przez Diaderny (2012-03-10 07:49:56)
Offline
Odpowiedź :
Szanowny Panie,
Przykro nam z powodu zaszłej sytuacji.
W celach serwisowych w pierwszej kolejności należałoby kontaktować się z firmą dokonującą montażu bram lub z najbliższym Autoryzowanym serwisem Hörmann Polska.
Poniżej przesyłamy adresy i telefony najbliższych Autoryzowanych Przedstawicieli Handlowych:
Firma region kier Telefon 1 Telefon 2 Fax Ulica Miejscowość Kod Godziny pracy e-mail
BENITECH P 91 885 26 50 500 220 036 ul. Południowa 5 Szczecin 71-001 pon-pt 7:30-18; sb 9-15 kuba@benitech.pl
HENKON P 91 461 42 96 605 954 150, 601 702 545 464 52 12 ul. A.Struga 82 a Szczecin 70-777 pon-pt 8-16; sb 8-14 henkon@vp.pl,
PRO HAUS P 91 484 69 92 667 991 771 484 69 92 ul. Bandurskiego 36 Szczecin 71-685 pon-pt 8-17; sb 8-13 piotrm@pro-haus.pl
Jeżeli nie są Państwo zadowoleni z obsługi jednostki serwisowej, reklamację można składać bezpośrednio do siedziby głównej naszej firmy w Komornikach k/Poznania mailowo na adres: info@hormann.pl lub listownie pocztą tradycyjną na adres: Hörmann Polska, ul. Otwarta 1, 62-052 Komorniki.
W treści reklamacji trzeba opisać:
a. przedmiot reklamacji,
b. u jakiego dealera nastąpił zakup (nazwa i adres) i kiedy to miało miejsce,
c. podać swoje dane kontaktowe.
Z poważaniem
Obsługa Infolinii
Hörmann Polska
Offline